Jooga ja kunst on alati olnud minu jaoks kaks omavahel tihedalt seotud maailma. Joogapoosid ei ole lihtsalt kehalised harjutused, vaid tõelised kunstiteosed, mis kujutavad endast inimkeha paindlikkust, jõudu, elegantsi ja Jumalikku ühendust. See on nagu tants Jumalale, mis on alati olnud minu arvates jooga asanateolemuseks. “Yogart 924” sündis soovist jäädvustada see ilu ja jagada seda teistega.
Lord of the Dance pose ehk Natarajasana on joogaasend, mis on nimetatud hindu jumala Šiva järgi, kes on tuntud ka kui tantsu isand Nataraja. See asend sümboliseerib Šiva kosmilist tantsu, mis esindab universumi loomis-, säilitus- ja hävitamisprotsesse.
Isiklik Motiveering
Kui ma sain 40-aastaseks, tekkis mul soov jäädvustada oma teekond asana maailmas ja luua sellest kunstiline raamat. Mu motiiviks oli jäädvustada ja jätta see oma tütrele, kes tulevikus annaks edasi jooga asanate ilu ja sügavust, et see ei läheks ajaga kaduma ja võib-olla tema oma lastele jne. kuna järjest vähem on inimesi, keda reaalselt huvitab jooga asanate sügavus ja see pool, mis seal taga on. Enamik inimesi huvitab siiski, et ta oleks fit ja terve, aga miks me teeme mingit asanat ja kui palju on vaja selleks pühendumust ja praktikat mitte ainult välist vaid ka kõik muu sinna juurde kuuluv, seda jääb aina vähemaks. Seega algselt ma ei loonud seda raamatut müügiks, vaid pigem oma perele.
Raamatu sündimise lugu
Kuidas siis see raamat sündis? Me pildistasime kõik asanad kodus oma magamistoas. Pildistamisel oli mul abiks armas Arne Lauri, kes pühendunult istus ja klõpsis tundide viisi, samal ajal vaadates, kas poos on ikka perfektne, ilus ja sirge. Ühte poosi pidi tegema tihti mitu korda, et saavutada maksimaalne perfektsus nii füüsiliselt kui ka energeetiliselt. Ühe õhtu jooksul läks kokku umbes 4 kuni 5 tundi pildistamisega ja umbes 250 poosi keskeltläbi. Kokku siis viis päeva. Kuigi tagantjärgi ma ei saa aru, kuidas see füüsiliselt võimalik oli, selline tunne nagu keegi oleks mu sisse läinud ja need minu eest ära teinud… siiani ei suuda uskuda.
Pooside Struktuur ja Sarnasused
Poosid on raamatus üles ehitatud selle järgi, kuidas üks poos teiseni areneb või nende sarnasuse alusel. Iga asana täpsus ja ilu on hoolikalt jäädvustatud, et tuua esile nende graatsilisus ja sügavus. Nende seas on ka kõige väljakutsuvamad asendid, mis nõuavad suurt keskendumist ja energiat. Kuigi mõni poos tundub olevat sama, võib näiteks käe asendi väike muutus tuua esile täiesti uue tunde – justkui avaneks teine maailm. See on väga ebareaalne, kuidas ühest väiksest liigutusest saab tekkida nii suur erinevus. Lahe on ennast jälgida see aeg, kui palju on vaja ennast kokku võtta ühe pildi tegemiseks, eriti kui tegemist oli väljakutsuvama poosiga, ja kuidas seda energiat terve pildistamise jooksul hoida ja lõpuni vastu pidada.
Raamatu esteetika ja sõnum
Raamatu värv on must, mis sümboliseerib meie põhjatut loomet, hoomamatust ja sügavust, ning kuldne Yogart kiri on nagu Jumalanna Radharani kuldse vaimse keha sähvatus igavikulises universumis. Oh, kui ilus ikka see jooga kunst on ja need Jumaluste mängud.
Raamatu teekond algab hetkest, kui võtad ta lahti esimesest karbist. Seal on väike Krishna, kes puu otsas jalgu kõigutades oma flööti mängib, ja saadab sind kogu selle teekonna ehk asanate tantsu ajal. Kuna kõik on ju tema looming ja see sügavus, mis peitub igas asanas, on lõputu.
Raamat on pakitud Jaapani kimono stiilis pakkimisse, mis sümboliseerib minu aegu Jaapanis elades, kus ma selle joogapisiku üldse sain. Edasi viib teekond Maha Mantrani, mis on selle ajastu kõige võimsam mantra üldse ja peaks meie peas kõlama kogu aeg. See on ülistus Jumalale, kaunistuseks on paabulinnu suled, millega seoses on ka üks lahe mäng ehk Liila, millest ma kunagi hiljem võib-olla räägin.!
Ja siis algab tants.
Raamat algab mäe poosist ehk Tadasanast ja lõpeb Shavasanaga ehk laiba poosiga, sümboliseerides elu tsüklit – sünnist surmani. Iga poos on kui etapp meie teekonnal. Me sünnime ja alustame oma elu teekonda, läbides igasuguseid seiklusi, kergemaid ja raskemaid situatsioone, nauditavamaid ja vähem nauditavaid elu keerdkäike. Selle teekonna vältel otsime tuge ja tasakaalu, paindlikkust ja kergust, soovides jääda endaks ning luua enda ümber ilu ja armastust.
Kogu tants lõpeb laiba poosis ehk Shavasanas, kus me tagastame oma keha ja hing lahkub. See on tõe hetk – kuidas oleme hoidnud oma elu jooksul oma keha ja vaimu kõikides nendes olukordades. Kas meil on häbi seda tagasi anda või teeme seda hea meelega? Milline on meie teadvus sel hetkel? Vastavalt sellele saame uue sünni ja uue keha.
Viimane asana pilt on koos käte mudraga, mis tähendab hea soovilikkust ja õnnistusi selle lugejale. Lõpus on ka väike Ganesha, mis kõrvaldab takistused vaimsel teel ja annab ka materiaalseid õnnistusi.
Asanad: Füüsiline, psüühiline ja Jumalik aspekt
Igal asanal on mitu mõõdet, mis kõik kokku moodustavad tervikliku joogapraktika. Need on füüsiline, psüühiline ja Jumalik aspekt.
Füüsiline aspekt
Füüsiline aspekt puudutab keha tervist ja füüsilist heaolu. Asanad aitavad parandada kehahoiakut, suurendada painduvust ja tugevdada lihaseid. Need soodustavad vereringet, seedimist ja kogu keha elujõudu. Asanad aitavad säilitada keha puhtust ja tasakaalu ning toetavad üldist tervist.
Psüühiline aspekt
Psüühiline aspekt keskendub meie vaimsele ja emotsionaalsele seisundile. Asanad aitavad meil saavutada rahulikku meelt ja emotsionaalset stabiilsust. Nad toovad meie ellu rahu, tasakaalu ja selgust ning aitavad leevendada stressi ja ärevust. Joogapraktika aitab meil ühenduda oma sisemise rahuga ning leida sügavat rahulolu ja õnnetunnet.
Jumalik aspekt
Jumalik aspekt viitab meie ühendusele kõrgema jõuga või universumi kõrgemate igaveste aspektidega. Asanad aitavad meil avada end Jumalikule kohalolekule ja tugevdada oma spirituaalset ühendust. Need aitavad meil avada südant ja hinge ning tunnetada end ühtsena kogu looduga. Mis kõige tähtsam – taastada hinge ja Ülihinge vaheline algne suhe.
Nimed ja nende sümboolika
Joogaraamat “Yogart 924” koosneb peaaegu 1000 asanast, igaühel neist oma unikaalne sanskritikeelne nimi. Iga nimi kannab endas sügavat tähendust ja traditsiooni, olles osa joogapraktika ajaloost ja pärandist. Raamatu sisukorras on lisaks sanskritikeelsetele nimedele ka ingliskeelsed tähendused, et pakkuda selgust ja konteksti.
Erilised sümbolid ja elementid
Sisukorras on väike kuldne linnuke Chataaka, kellel on oluline koht India folklooris ja kirjanduses. Chataaka linnuga seostatakse sageli vihmahooaja algust, kuna usutakse, et see lind laulab vihma kutsumiseks. India traditsioonis on teda kujutatud kui kannatlikkuse ja lootuse sümbolit, kuna arvatakse, et ta joob ainult taevast langevat vett ja ootab kannatlikult vihma. See sümboliseerib tõelise joogi püüet võtta kõigest parim või siis puhtam osa, ehk siis juua igavikulist nektarit.
Raamatu lõbus tagakaas on kaunistatud Shri Yantraga, mis sümboliseerib Krishnalokat, algset vaimset planeeti.
Mis Tähendab “924”?
Igal numbril on sügav tähendus:
9 sümboliseerib Navaratnat ehk 9 põhiplaneeti, mis mõjutavad meid veeda astroloogia järgi.
2 sümboliseerib mehe ja naise alged, Jumalat ja Jumalannat, kust saab alguse kogu mitmekesisus.
4 viitab neljale algsele veedale, mille kirjutas Vyāsadeva
Miks ma ei tahtnud kirjutada endast raamatusse
Olen teadlik, et paljud autorid või kunstnikud lisavad oma loomingule isikliku narratiivi või eluloolise tausta, et anda lugejale või vaatajale parem arusaam nende töödest ja nende loomise protsessist. Ent minu puhul ei tundunud see sobivat.
Sellepärast, et ma ei tahtnud, et see raamat oleks minu eneseesitlemiseks. Pigem soovisin, et fookus jääks joogapooside ilule ja sügavusele ning nende loojale, Sri Krishnale.
Loodan, et see otsus aitab lugejal süveneda joogapooside maailma ning avastada nende ilu ja tähendust puhtal ning autentsel viisil, austades samal ajal nende Loojat ja joogapraktika pärandit.
Kui oled huvitatud sellest raamatust ning soovid avastada joogapooside ilu ja sügavust, siis saad selle tellida läbi meie veebilehe.
Miks ma tegin joogaraamatu “Yogart 924”
Jooga ja kunsti ühendamine
Jooga ja kunst on alati olnud minu jaoks kaks omavahel tihedalt seotud maailma. Joogapoosid ei ole lihtsalt kehalised harjutused, vaid tõelised kunstiteosed, mis kujutavad endast inimkeha paindlikkust, jõudu, elegantsi ja Jumalikku ühendust. See on nagu tants Jumalale, mis on alati olnud minu arvates jooga asanate olemuseks. “Yogart 924” sündis soovist jäädvustada see ilu ja jagada seda teistega.
Lord of the Dance pose ehk Natarajasana on joogaasend, mis on nimetatud hindu jumala Šiva järgi, kes on tuntud ka kui tantsu isand Nataraja. See asend sümboliseerib Šiva kosmilist tantsu, mis esindab universumi loomis-, säilitus- ja hävitamisprotsesse.
Isiklik Motiveering
Kui ma sain 40-aastaseks, tekkis mul soov jäädvustada oma teekond asana maailmas ja luua sellest kunstiline raamat. Mu motiiviks oli jäädvustada ja jätta see oma tütrele, kes tulevikus annaks edasi jooga asanate ilu ja sügavust, et see ei läheks ajaga kaduma ja võib-olla tema oma lastele jne. kuna järjest vähem on inimesi, keda reaalselt huvitab jooga asanate sügavus ja see pool, mis seal taga on. Enamik inimesi huvitab siiski, et ta oleks fit ja terve, aga miks me teeme mingit asanat ja kui palju on vaja selleks pühendumust ja praktikat mitte ainult välist vaid ka kõik muu sinna juurde kuuluv, seda jääb aina vähemaks. Seega algselt ma ei loonud seda raamatut müügiks, vaid pigem oma perele.
Raamatu sündimise lugu
Kuidas siis see raamat sündis? Me pildistasime kõik asanad kodus oma magamistoas. Pildistamisel oli mul abiks armas Arne Lauri, kes pühendunult istus ja klõpsis tundide viisi, samal ajal vaadates, kas poos on ikka perfektne, ilus ja sirge. Ühte poosi pidi tegema tihti mitu korda, et saavutada maksimaalne perfektsus nii füüsiliselt kui ka energeetiliselt. Ühe õhtu jooksul läks kokku umbes 4 kuni 5 tundi pildistamisega ja umbes 250 poosi keskeltläbi. Kokku siis viis päeva. Kuigi tagantjärgi ma ei saa aru, kuidas see füüsiliselt võimalik oli, selline tunne nagu keegi oleks mu sisse läinud ja need minu eest ära teinud… siiani ei suuda uskuda.
Pooside Struktuur ja Sarnasused
Poosid on raamatus üles ehitatud selle järgi, kuidas üks poos teiseni areneb või nende sarnasuse alusel. Iga asana täpsus ja ilu on hoolikalt jäädvustatud, et tuua esile nende graatsilisus ja sügavus. Nende seas on ka kõige väljakutsuvamad asendid, mis nõuavad suurt keskendumist ja energiat. Kuigi mõni poos tundub olevat sama, võib näiteks käe asendi väike muutus tuua esile täiesti uue tunde – justkui avaneks teine maailm. See on väga ebareaalne, kuidas ühest väiksest liigutusest saab tekkida nii suur erinevus. Lahe on ennast jälgida see aeg, kui palju on vaja ennast kokku võtta ühe pildi tegemiseks, eriti kui tegemist oli väljakutsuvama poosiga, ja kuidas seda energiat terve pildistamise jooksul hoida ja lõpuni vastu pidada.
Raamatu esteetika ja sõnum
Raamatu värv on must, mis sümboliseerib meie põhjatut loomet, hoomamatust ja sügavust, ning kuldne Yogart kiri on nagu Jumalanna Radharani kuldse vaimse keha sähvatus igavikulises universumis. Oh, kui ilus ikka see jooga kunst on ja need Jumaluste mängud.
Raamatu teekond algab hetkest, kui võtad ta lahti esimesest karbist. Seal on väike Krishna, kes puu otsas jalgu kõigutades oma flööti mängib, ja saadab sind kogu selle teekonna ehk asanate tantsu ajal. Kuna kõik on ju tema looming ja see sügavus, mis peitub igas asanas, on lõputu.
Raamat on pakitud Jaapani kimono stiilis pakkimisse, mis sümboliseerib minu aegu Jaapanis elades, kus ma selle joogapisiku üldse sain. Edasi viib teekond Maha Mantrani, mis on selle ajastu kõige võimsam mantra üldse ja peaks meie peas kõlama kogu aeg. See on ülistus Jumalale, kaunistuseks on paabulinnu suled, millega seoses on ka üks lahe mäng ehk Liila, millest ma kunagi hiljem võib-olla räägin.!
Ja siis algab tants.
Raamat algab mäe poosist ehk Tadasanast ja lõpeb Shavasanaga ehk laiba poosiga, sümboliseerides elu tsüklit – sünnist surmani. Iga poos on kui etapp meie teekonnal. Me sünnime ja alustame oma elu teekonda, läbides igasuguseid seiklusi, kergemaid ja raskemaid situatsioone, nauditavamaid ja vähem nauditavaid elu keerdkäike. Selle teekonna vältel otsime tuge ja tasakaalu, paindlikkust ja kergust, soovides jääda endaks ning luua enda ümber ilu ja armastust.
Kogu tants lõpeb laiba poosis ehk Shavasanas, kus me tagastame oma keha ja hing lahkub. See on tõe hetk – kuidas oleme hoidnud oma elu jooksul oma keha ja vaimu kõikides nendes olukordades. Kas meil on häbi seda tagasi anda või teeme seda hea meelega? Milline on meie teadvus sel hetkel? Vastavalt sellele saame uue sünni ja uue keha.
Viimane asana pilt on koos käte mudraga, mis tähendab hea soovilikkust ja õnnistusi selle lugejale. Lõpus on ka väike Ganesha, mis kõrvaldab takistused vaimsel teel ja annab ka materiaalseid õnnistusi.
Asanad: Füüsiline, psüühiline ja Jumalik aspekt
Igal asanal on mitu mõõdet, mis kõik kokku moodustavad tervikliku joogapraktika. Need on füüsiline, psüühiline ja Jumalik aspekt.
Füüsiline aspekt
Füüsiline aspekt puudutab keha tervist ja füüsilist heaolu. Asanad aitavad parandada kehahoiakut, suurendada painduvust ja tugevdada lihaseid. Need soodustavad vereringet, seedimist ja kogu keha elujõudu. Asanad aitavad säilitada keha puhtust ja tasakaalu ning toetavad üldist tervist.
Psüühiline aspekt
Psüühiline aspekt keskendub meie vaimsele ja emotsionaalsele seisundile. Asanad aitavad meil saavutada rahulikku meelt ja emotsionaalset stabiilsust. Nad toovad meie ellu rahu, tasakaalu ja selgust ning aitavad leevendada stressi ja ärevust. Joogapraktika aitab meil ühenduda oma sisemise rahuga ning leida sügavat rahulolu ja õnnetunnet.
Jumalik aspekt
Jumalik aspekt viitab meie ühendusele kõrgema jõuga või universumi kõrgemate igaveste aspektidega. Asanad aitavad meil avada end Jumalikule kohalolekule ja tugevdada oma spirituaalset ühendust. Need aitavad meil avada südant ja hinge ning tunnetada end ühtsena kogu looduga. Mis kõige tähtsam – taastada hinge ja Ülihinge vaheline algne suhe.
Nimed ja nende sümboolika
Joogaraamat “Yogart 924” koosneb peaaegu 1000 asanast, igaühel neist oma unikaalne sanskritikeelne nimi. Iga nimi kannab endas sügavat tähendust ja traditsiooni, olles osa joogapraktika ajaloost ja pärandist. Raamatu sisukorras on lisaks sanskritikeelsetele nimedele ka ingliskeelsed tähendused, et pakkuda selgust ja konteksti.
Erilised sümbolid ja elementid
Sisukorras on väike kuldne linnuke Chataaka, kellel on oluline koht India folklooris ja kirjanduses. Chataaka linnuga seostatakse sageli vihmahooaja algust, kuna usutakse, et see lind laulab vihma kutsumiseks. India traditsioonis on teda kujutatud kui kannatlikkuse ja lootuse sümbolit, kuna arvatakse, et ta joob ainult taevast langevat vett ja ootab kannatlikult vihma. See sümboliseerib tõelise joogi püüet võtta kõigest parim või siis puhtam osa, ehk siis juua igavikulist nektarit.
Raamatu lõbus tagakaas on kaunistatud Shri Yantraga, mis sümboliseerib Krishnalokat, algset vaimset planeeti.
Mis Tähendab “924”?
Igal numbril on sügav tähendus:
Miks ma ei tahtnud kirjutada endast raamatusse
Olen teadlik, et paljud autorid või kunstnikud lisavad oma loomingule isikliku narratiivi või eluloolise tausta, et anda lugejale või vaatajale parem arusaam nende töödest ja nende loomise protsessist. Ent minu puhul ei tundunud see sobivat.
Sellepärast, et ma ei tahtnud, et see raamat oleks minu enese esitlemiseks. Pigem soovisin, et fookus jääks joogapooside ilule ja sügavusele ning nende loojale, Sri Krishnale.
Loodan, et see otsus aitab lugejal süveneda joogapooside maailma ning avastada nende ilu ja tähendust puhtal ning autentsel viisil, austades samal ajal nende Loojat ja joogapraktika pärandit.
Kui oled huvitatud sellest raamatust ning soovid avastada joogapooside ilu ja sügavust, siis saad selle tellida läbi meie veebilehe.