Kujuta ette, et asana on nagu situatsioon meie igapäeva elust. Mõnikord võib see olla raskem, nagu keeruline joogapoos, ning teinekord lihtsam ja lõdvestavam. Selle käigus tulevad esile erinevad emotsioonid ja väljakutsed ning me peame suutma säilitada tasakaalu. Asana praktikas õpime mitte ainult füüsilist vastupidavust, vaid ka vaimset tasakaalu, mis kandub üle meie igapäevaellu. Korrektne poos toob kaasa vaimse tasakaalu ja takistab meele kõikumist. Pooside regulaarne praktiseerimine arendab osavust, tasakaalu, vastupidavust ja vitaalsust, vähendab väsimust ja rahustab närve, parandab tervist ja me saavutame kerge ja hea enesetunde. Kõik asanad on aastate jooksul välja kujunenud selleks, et treenida igat lihast, närvi ja näärmeid mille tulemusena saavutab Joogi tugeva, terve ja elastse füüsilise vormi, ilma et keha muutuks lihaste poolt jäigaks.
Kuid asanate tegelik tähtsus seisneb hoopis selles, kuidas nad treenivad ja distsiplineerivad meelt. Paljud näitlejad, akrobaadid, tantsijad, muusikud ja sportlased omavad samuti suurepärast füüsilist vormi ning suudavad keha suurepäraselt kontrollida, kuid neil puudub kontroll meele, intellekti ja enese üle.
Joogi võidab enda kehalise samastamise asanate praktiseerimisega ja muudab selle sobivaks koduks vaimule. Ta ei karda surma, sest see on selle maailma loomulik kulg. Joogi teab, et keha muutub pidevalt ja on mõjutatud lapsepõlvest, noorusest ja vanadusest. Sünd ja surm on loomulik protsess, kuid Joogi usub, et hing ei ole nende tsüklitega piiratud. Nagu mees vahetab kulunud rõivad uute vastu, nii ka hing lahkub vanast kehas ja astub uude. Joogi usub, et tema keha on nagu tempel millega ta saab rõõmu valmistada läbi teiste teenimise. Tema jaoks pole keha isiklik varandus, vaid pigem väärtuslik vahend, mis on antud kasutamiseks sellel eluteel ja mille ta peab surma saabudes võimalikult hästi hoituna tagastama.
Asanate harjutamise kaudu saab praktikant esmalt tervise, mis ei tähenda ainult eksisteerimist, vaid on vara, mida ei saa lihtsalt raha eest osta. See on seisund, kus keha, meel ja vaim on täielikus tasakaalus. Tema keha on tempel, milles asub Jumalik Säde, kuna Paramatma ehk Ülihing asub tema hinge (Atma ) kõrval. Joogi ei jäta kunagi tähelepanuta keha ega meelt, vaid hindab mõlemat. Tema jaoks ei ole keha takistuseks vaimsele vabanemisele ega selle langemise põhjuseks. Ta otsib keha, mis oleks tugev kui müristav välk, terve ja vaba kannatustest, et pühendada see Jumala ja teiste elusolendite teenimisele. Nagu toores savipott lahustub vees, nii laguneb keha varsti. Seega kuumutage seda kõvasti joogaliku distsipliini tules, et seda tugevdada ja puhastada.
Asanate Nimed ja Tähendus
Asanate nimed on tähendusrikkad ja illustreerivad evolutsiooni põhimõtet. Mõned neist on saanud nime taimede järgi, nagu puu (vrksa) ja lootos (padma); mõned putukate järgi, nagu rohutirts (Salabha) ja skorpion (vrschika); mõned vee- ja kahepaiksete järgi, nagu kala (matsya), kilpkonn (kurma), konn (bheka või manduka) või krokodill (nakra). On asanasid, mis on saanud nime lindude järgi, näiteks kukk (kukkuta), haigur (baka), paabulind (mayûra) ja luik (hamsa). On ka neid, mis on saanud nime neljajalgsete järgi, nagu koer (svana), hobune (vatāyana), kaamel (ustra) ja lõvi (simha) ja roomavaid olendeid nagu madu (bhujanga). Ei ole unustatud ka inimese embrüo seisundit (garbha-pinda). On asanaid, mis on saanud nime legendide ja kangelaste järgi, nagu Virabhadra ja Tuule poeg Hanuman. On Tarkade nimesid nagu Bharadvaja, Kapila, Vasistha ja Visvāmitra. Mõned on nimetatud ka Jumalate järgi ning mõned meenutavad Jumala väe Avatarasid ehk ilmutusi. Asanaid sooritades võtab Joogi keha paljude erinevate olendite sarnaseid vorme. Tema meel on treenitud aksepteerima kõiki elusolendeid kuna kõikides vormides on ajatu hing ja Ülihing.
See on esimene samm enesekontrolli ja vaimse tasakaalu suunas. Sadhaka ehk jooga praktikant liigub seejärel edasi pranayama harjutusteni, mis on jooga tee neljas etapp. Pranayama harjutustes on aktiivselt kaasatud nina, ninakäigud ja limaskestad, hingetoru, kopsud ja diafragma. Need organid ja piirkonnad tunnevad prana ehk eluenergia täielikku mõju. Seetõttu ei tohiks pranayamaga kiirustada, sest see võib olla ohtlik. Valesti praktiseerides võivad tekkida psüühilised ja füüsilised haigused. Kuid õigesti praktiseerides vabaneb praktikant enamikest haigustest. Seetõttu on äärmiselt oluline mitte kunagi pranayamat üksi praktiseerida. Selleks on hädavajalik isiklik juhendaja ehk Guru, kes teab oma õpilase füüsilisi piiranguid ja suudab tagada ohutuse.
Asanad ehk Kehaasendid
Ly Tolberg
Ashtanga Jooga kolmas haru on asanad ehk poosid.
Kujuta ette, et asana on nagu situatsioon meie igapäeva elust. Mõnikord võib see olla raskem, nagu keeruline joogapoos, ning teinekord lihtsam ja lõdvestavam. Selle käigus tulevad esile erinevad emotsioonid ja väljakutsed ning me peame suutma säilitada tasakaalu. Asana praktikas õpime mitte ainult füüsilist vastupidavust, vaid ka vaimset tasakaalu, mis kandub üle meie igapäevaellu. Korrektne poos toob kaasa vaimse tasakaalu ja takistab meele kõikumist. Pooside regulaarne praktiseerimine arendab osavust, tasakaalu, vastupidavust ja vitaalsust, vähendab väsimust ja rahustab närve, parandab tervist ja me saavutame kerge ja hea enesetunde. Kõik asanad on aastate jooksul välja kujunenud selleks, et treenida igat lihast, närvi ja näärmeid mille tulemusena saavutab Joogi tugeva, terve ja elastse füüsilise vormi, ilma et keha muutuks lihaste poolt jäigaks.
Kuid asanate tegelik tähtsus seisneb hoopis selles, kuidas nad treenivad ja distsiplineerivad meelt. Paljud näitlejad, akrobaadid, tantsijad, muusikud ja sportlased omavad samuti suurepärast füüsilist vormi ning suudavad keha suurepäraselt kontrollida, kuid neil puudub kontroll meele, intellekti ja enese üle.
Joogi võidab enda kehalise samastamise asanate praktiseerimisega ja muudab selle sobivaks koduks vaimule. Ta ei karda surma, sest see on selle maailma loomulik kulg. Joogi teab, et keha muutub pidevalt ja on mõjutatud lapsepõlvest, noorusest ja vanadusest. Sünd ja surm on loomulik protsess, kuid Joogi usub, et hing ei ole nende tsüklitega piiratud. Nagu mees vahetab kulunud rõivad uute vastu, nii ka hing lahkub vanast kehas ja astub uude. Joogi usub, et tema keha on nagu tempel millega ta saab rõõmu valmistada läbi teiste teenimise. Tema jaoks pole keha isiklik varandus, vaid pigem väärtuslik vahend, mis on antud kasutamiseks sellel eluteel ja mille ta peab surma saabudes võimalikult hästi hoituna tagastama.
Asanate harjutamise kaudu saab praktikant esmalt tervise, mis ei tähenda ainult eksisteerimist, vaid on vara, mida ei saa lihtsalt raha eest osta. See on seisund, kus keha, meel ja vaim on täielikus tasakaalus. Tema keha on tempel, milles asub Jumalik Säde, kuna Paramatma ehk Ülihing asub tema hinge (Atma ) kõrval. Joogi ei jäta kunagi tähelepanuta keha ega meelt, vaid hindab mõlemat. Tema jaoks ei ole keha takistuseks vaimsele vabanemisele ega selle langemise põhjuseks. Ta otsib keha, mis oleks tugev kui müristav välk, terve ja vaba kannatustest, et pühendada see Jumala ja teiste elusolendite teenimisele. Nagu toores savipott lahustub vees, nii laguneb keha varsti. Seega kuumutage seda kõvasti joogaliku distsipliini tules, et seda tugevdada ja puhastada.
Asanate Nimed ja Tähendus
Asanate nimed on tähendusrikkad ja illustreerivad evolutsiooni põhimõtet. Mõned neist on saanud nime taimede järgi, nagu puu (vrksa) ja lootos (padma); mõned putukate järgi, nagu rohutirts (Salabha) ja skorpion (vrschika); mõned vee- ja kahepaiksete järgi, nagu kala (matsya), kilpkonn (kurma), konn (bheka või manduka) või krokodill (nakra). On asanasid, mis on saanud nime lindude järgi, näiteks kukk (kukkuta), haigur (baka), paabulind (mayûra) ja luik (hamsa). On ka neid, mis on saanud nime neljajalgsete järgi, nagu koer (svana), hobune (vatāyana), kaamel (ustra) ja lõvi (simha) ja roomavaid olendeid nagu madu (bhujanga). Ei ole unustatud ka inimese embrüo seisundit (garbha-pinda). On asanaid, mis on saanud nime legendide ja kangelaste järgi, nagu Virabhadra ja Tuule poeg Hanuman. On Tarkade nimesid nagu Bharadvaja, Kapila, Vasistha ja Visvāmitra. Mõned on nimetatud ka Jumalate järgi ning mõned meenutavad Jumala väe Avatarasid ehk ilmutusi. Asanaid sooritades võtab Joogi keha paljude erinevate olendite sarnaseid vorme. Tema meel on treenitud aksepteerima kõiki elusolendeid kuna kõikides vormides on ajatu hing ja Ülihing.
See on esimene samm enesekontrolli ja vaimse tasakaalu suunas. Sadhaka ehk jooga praktikant liigub seejärel edasi pranayama harjutusteni, mis on jooga tee neljas etapp. Pranayama harjutustes on aktiivselt kaasatud nina, ninakäigud ja limaskestad, hingetoru, kopsud ja diafragma. Need organid ja piirkonnad tunnevad prana ehk eluenergia täielikku mõju. Seetõttu ei tohiks pranayamaga kiirustada, sest see võib olla ohtlik. Valesti praktiseerides võivad tekkida psüühilised ja füüsilised haigused. Kuid õigesti praktiseerides vabaneb praktikant enamikest haigustest. Seetõttu on äärmiselt oluline mitte kunagi pranayamat üksi praktiseerida. Selleks on hädavajalik isiklik juhendaja ehk Guru, kes teab oma õpilase füüsilisi piiranguid ja suudab tagada ohutuse.